Wielka wtopa Citrena
2024-05-28 10:45:48(ost. akt: 2024-05-28 10:51:48)
Francuski producent samochodów Citroen wydał pilne wezwanie dla właścicieli ponad 600 tysięcy pojazdów wyprodukowanych w latach 2009-2019.
Masowa akcja serwisowa Citroena
Francuski producent samochodów Citroen wydał pilne wezwanie dla właścicieli ponad 600 tysięcy pojazdów wyprodukowanych w latach 2009-2019. Powodem jest poważny problem związany z wadliwymi poduszkami powietrznymi, który może zagrażać życiu kierowców i pasażerów. Producent zaleca, aby natychmiast zaprzestać używania tych samochodów na drogach publicznych.
[h3][b]Citroen wzywa do serwisu ponad 600 tysięcy samochodów
Akcja serwisowa obejmuje modele Citroen C3 oraz Citroen DS 3. Największą grupę stanowią modele C3, których jest blisko 500 tysięcy, oraz DS 3, z ponad 100 tysiącami egzemplarzy. Problem dotyczy głównie pojazdów sprzedanych w krajach południowej Europy, Afryki oraz Bliskiego Wschodu. Właściciele tych samochodów zostali już powiadomieni o konieczności umówienia wizyty w serwisie. Osoby, które nabyły auta na rynku wtórnym, mogą skontaktować się z najbliższym dealerem, aby sprawdzić, czy ich pojazd podlega naprawie. Wystarczy podać numer VIN.
Krytyczny problem z poduszkami powietrznymi
W ponad 600 tysiącach pojazdów marki Citroen wykryto możliwość degradacji substancji chemicznych w poduszkach powietrznych. W przypadku wypadku, wadliwa poduszka może otworzyć się ze zbyt dużą siłą, co może prowadzić do poważnych, a nawet śmiertelnych obrażeń kierowcy i pasażerów.
Błąd producenta i kosztowna naprawa
To nie pierwszy raz, gdy branża motoryzacyjna zmaga się z wadliwymi poduszkami powietrznymi. Przypadki te były wcześniej związane z firmą Takata, której wadliwe produkty spowodowały globalny kryzys i liczne akcje serwisowe. Obecnie mówi się o ponad 100 milionach wadliwych airbagów, co przekłada się na wartość przekraczającą 10 miliardów dolarów.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Citroen jest zmuszony ponieść znaczące koszty związane z naprawą tego problemu, ale bezpieczeństwo klientów jest priorytetem. Poduszki powietrzne są kluczowym elementem pasywnego systemu bezpieczeństwa, mającym na celu ochronę twarzy i ciała kierowcy oraz pasażerów w momencie kolizji. Nowoczesne pojazdy są wyposażone w różne typy poduszek powietrznych, w tym czołowe, kurtynowe, boczne, kolanowe oraz centralne, które zapewniają maksymalną ochronę pasażerów.
W obliczu tego zagrożenia, Citroen podjął niezbędne kroki, aby naprawić wadliwe pojazdy i zapewnić bezpieczeństwo na drogach. Właściciele samochodów są proszeni o jak najszybsze skontaktowanie się z serwisem w celu wykonania niezbędnych napraw.
źródło: motoryzacja.interia.pl
bm
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez