Nowy przebieg krajowej "dziewiątki"
2025-03-18 17:20:00(ost. akt: 2025-03-18 17:11:44)
Wybrane zostały najkorzystniejsze oferty w przetargu na prace przygotowawcze dla nowego przebiegu dwóch odcinków drogi krajowej nr 9 na Podkarpaciu. Trasa o długości ok. 25 km prowadzić będzie od obwodnicy Nowej Dęby do węzła na autostradzie A4 Rzeszów Zachód.
Jak poinformowała rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus, w przypadku obu inwestycji najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Promost Consulting.
Jeśli chodzi o odcinek od obwodnicy Nowej Dęby do obwodnicy Kolbuszowej o długości ok. 11 km, firma zaproponowała kwotę niemal 3,7 mln zł.
Natomiast przygotowanie dokumentacji dla nowego przebiegu odcinka DK9 od obwodnicy Kolbuszowej do węzła Rzeszów Zachód na A4 o długości ok. 14 km firma wyceniła na prawie 4,5 mln zł.
Jak zaznaczyła Rarus, jeśli nie będzie odwołań innych uczestników przetargu i po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania, możliwe będzie podpisanie umów z wykonawcą.
— Złożone oferty były sprawdzane i oceniane według kryterium ceny (60 proc.) i kryteriów pozacenowych, w tym m.in. doświadczenia głównego projektanta drogowego – 20 proc., doświadczenia zespołu geologicznego - 10 proc. i doświadczenia zespołu środowiskowego – 10 proc. — podała Rarus.
Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. W tym celu przeprowadzi m.in. szczegółowe analizy dotyczące natężenia ruchu czy oddziaływania inwestycji na środowisko po to, aby ustalić optymalny przebieg nowych odcinków DK9.
Jak podkreśliła Rarus, przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie decyzji środowiskowej umożliwi opracowanie Koncepcji programowej, na podstawie której GDDKiA określi zakres niezbędnych robót potrzebnych do wykonania inwestycji.
Rzeczniczka GDDKiA w Rzeszowie dodała, że przetarg, w ramach którego wybrano najkorzystniejsze oferty, obejmował jeszcze jeden odcinek DK9 - od drogi ekspresowej S74 w okolicach Tarnobrzega do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km długości).
— Ale w tym przypadku trwa jeszcze procedura wyboru najkorzystniejszej oferty — dodała Rarus.
Wybudowanie nowego przebiegu DK9 jest konieczne, gdyż nie ma możliwości rozbudowy drogi w istniejącym pasie.
DK9 jest jedną z kluczowych dróg krajowych dla transportu na kierunku północ-południe. Budowa nowego przebiegu tej trasy poprawi również płynność przejazdu na odcinku Rzeszów-Radom i dalej do Warszawy.
Źródło: PAP/sj

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez