Wiadukt w Krasnem zamknięty na pięć miesięcy — trwa remont za 749 tys. zł
2025-07-02 12:33:04(ost. akt: 2025-07-02 12:22:51)
Remont wiaduktu w miejscowości Krasne k. Rzeszowa, na drodze krajowej nr 94, ma kosztować 749 tys. zł. Prace mają być prowadzone pięć miesięcy – poinformowała rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus.
Wykonawcą remontu wiaduktu jest Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost, z którym podpisana została już umowa; jej wartość to 749 tys. zł.
Jak podkreśliła Rarus, zadanie realizowane będzie w systemie „projektuj i buduj”.
— Zakres prac obejmuje opracowanie koncepcji technicznej i projektu wykonawczego, a następnie wykonanie robót budowlanych. Planujemy, że prace remontowe potrwają pięć miesięcy — dodała.
Na wiadukcie wymieniona zostanie warstwa ścieralna, a na dojazdach do obiektu - warstwy ścieralna i wiążąca. Zaplanowano też m.in. wymianę istniejących dylatacji bitumicznych i naprawę kap chodnikowych. Wykonawca oczyści również krawężniki kamienne i odtworzy zabezpieczenia antykorozyjne.
Rarus dodała, że w ramach zadania wymienione zostanie 30 proc. zniszczonego umocnienia.
— Wykonawca, który będzie remontował wiadukt, oczyści i wymaluje balustrady przy schodach naskarpowych, wymieni bariery i balustrady na obiekcie i dojazdach. Wykona też naprawy m.in. korytek ściekowych oraz wymieni uszkodzone deski gzymsowe — wymieniła.
Wiadukt w Krasnem ma ponad 14,6 m długości i jest szeroki na 22 m. Jak podkreśliła rzeczniczka GDDKiA w Rzeszowie, istniejący obiekt wybudowano w 2006 r.; w wyniku eksploatacji i działania czynników zewnętrznych uległ on znacznym uszkodzeniom.
— Występują na nim m.in. ubytki w nawierzchni, które prowadzić mogą do niebezpiecznych sytuacji. Z kolei w wyniku nieszczelności dylatacji bitumicznych woda przenika do wnętrza obiektu, co może powodować korozję elementów konstrukcyjnych oraz osłabienie nośności — poinformowała.
Zwróciła również uwagę na uszkodzenia desek gzymsowych.
Droga krajowa nr 94 biegnie równolegle do autostrady A4; w razie zablokowania tej trasy pełni funkcję drogi alternatywnej.
(PAP)/ red.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez