Potężna operacja na budowie Wisłokostrady
2025-07-26 13:11:45(ost. akt: 2025-07-26 13:12:08)
Ponad 4 tysiące metrów sześciennych betonu, 815 ton stali i 30 betonowozów kursujących bez przerwy – w Rzeszowie trwa jedno z największych betonowań w historii miasta. To kluczowy etap budowy Wisłokostrady, inwestycji, która ma zrewolucjonizować komunikację w stolicy Podkarpacia.
W poniedziałek o godzinie 9:00 rozpoczęło się betonowanie lewej nitki estakady nad torami kolejowymi – jednego z największych i najbardziej wymagających elementów powstającej Wisłokostrady. To niezwykle złożona operacja logistyczna prowadzona w trybie ciągłym i potrwa aż 80 godzin.
– Na placu budowy wszystko przebiega zgodnie z planem. Beton dowożony jest z dwóch betoniarni przez 30 betonowozów, które kursują non stop – relacjonował z miejsca prac prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek, który odwiedził budowę we wtorek.
Lewa nitka estakady ma długość 374 metrów, a do jej wykonania potrzeba aż 4434 metrów sześciennych betonu oraz ponad 815 ton stali zbrojeniowej. Wcześniej, w lutym, zakończono już betonowanie prawej nitki o długości 270 metrów.
Estakada to jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich w ramach budowy Wisłokostrady – największej drogowej inwestycji w Rzeszowie od lat. Trasa będzie miała ponad 2 km długości i połączy al. Rejtana z ul. Generała Maczka i Siemieńskiego. Jej celem jest rozładowanie ruchu w centrum miasta, zwłaszcza na al. Piłsudskiego i w rejonie ronda Pobitno.
W ramach projektu powstał już nowy Most Załęski, a całość inwestycji pochłonie 184 mln zł. Według planów droga ma być gotowa wiosną 2026 roku, jednak – jak przyznał prezydent Fijołek – istnieje szansa, że uda się ją oddać do użytku jeszcze w tym roku.
– Jeśli pogoda i tempo prac pozwolą, Wisłokostrada może być gotowa szybciej, niż przewidywano. Trzymamy kciuki! – podsumował prezydent.
Nowa arteria ma przynieść długo wyczekiwany oddech dla miejskiego ruchu i otworzyć nowe możliwości rozwoju urbanistycznego Rzeszowa.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez